sâmbătă, 2 februarie 2008

Domnişoara Christina...


Probabil cea mai frumoasă carte pe care am citit-o vreodată...Probabil cea mai frumoasă carte a lui Mircea Eliade (spun probabil, întrucât nu mă pot decide)....Deşi titlul pare cât se poate de normal, în realitate semnifică mult mai mult. Tema este una controversată şi foarte interesantă: iubirea unei fantome pentru un om viu..Ciudat, nu? Ei bine, pe parcursul cărţii am avut impresia că nu este adevărat ceea ce citesc, fiindcă Mircea Eliade crease o lume în care imposibilul era posibil. Deşi sunt mare cititoare a romanelor de dragoste am fost totuşi impresionată şi de cartea aceasta unde se accentua ideea de strigoi şi rezultatele ei asupra oamenilor...
Tot ceea ce regret este că nu am citit cartea pe zi( dar desigur nu cred că mai avea acelaşi succes), întrucât frica m-a cam încolţit...Cu toate acestea nu pot spune decât că este o carte reuşită din toate punctele de vedere...Nu-mi rămâne decât să v-o recomand!...

10 comentarii:

Grațiela spunea...

Suna destul de bine... (Adica, ce pot spune avand in vedere ca de cand ai citit-o mi-ai tot vorbit despre ea...) - altfel ma bati:)) -
Ti-am spus, mi se pare interesanta dar Eliade nu prea ma incanta... :-??
Si cu toate astea, caut ca disperata din ianuarie "Cele 3 gratii" :X ...Mi-a zis mama ca e mai frumoasa decat Domnisoara Christina (o cred pe cuvant.. si ti-o recomand, adica... cu alte cuvinte, sa faci rost de ea ca sa o pot lua de la tine :)) )...

C M spunea...

Am innebunit ,,o lume întreagă,, cu această carte!:))Dar promit că o să citesc şi ,,Cele trei graţii,, după.... ,, Fetiţa de pe Terra,,

Ingrid spunea...

Eliade este omul cel mai de cultura din literatura romana......tocmai am terminat maitreyi care mia placut foarte mult.inca nam citit domnisoara christina dar o sa fac asta curand.:)

Adolescent_Club spunea...

Fetelor, aţi văzut în manual? Titlul nu este în limba română...şi nici nu există un volum -de sine stătător- cu titlul ăsta!
Trebuie să o căutaţi într-un volum de nuvele!!!
Vă sugerez, pe aceeaşi linie, să citiţi, de ex. "Şarpele".
Mă bucură lecturile voastre (dacă spuneţi adevărul)...şi sunt încântată de ... recomandările mamelor voastre ...

Adolescent_Club spunea...

ŞARPELE şi SECRETUL DOCTORULUI HONIGBERGER sunt două miniromane care "merg" bine după "Domnişoara Cristhina".

Adolescent_Club spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Adolescent_Club spunea...

Mădălina, fiindcă am văzut cât de pasionată eşti de lectură (lucru rar în zilele noastre !!!) îţi recomand, din literatura universală, volumul "Trei nuvele exemplare" de Miguel de Unamuno.
Să faci fişe şi din Prolog. Vei afla lucruri interesante despre creaţie şi creator.

Grațiela spunea...

Multumim frumos pentru recomandari si sfaturi!

Cat despre recomandarile mamei... Sunt mereu foarte bune.. tot ea m-a pus sa citesc si "Adam si Eva" de Liviu Rebreanu, carte de care am ajuns sa ma indragostesc si la fel "Jane Eyre" - Charlotte Bronte (profit de ocazie pentru a le recomanda mai departe)...

C M spunea...

Multumesc frumos pentru recomandari!! O sa citesc cu cea mai mare placere!

Unknown spunea...

Citind cartea am avut momente in care am perceput-o pe domnisoara Christina ca pe un personaj pozitiv, nu unul negativ :)

Muzică


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones